Prvním mým letošním městem navštíveným na kole se staly placaté Pardubice. Snad právě díky své geografii se každoročně umísťují nejvýše ve statistikách
dojížďky na kole, jak v absolutních tak i v relativních číslech. Ale samotná geografie nestačí. Je vidět, že ve městě perníku sedí na radnici lidé, kteří se snaží
o inteligentní vylepšování cyklo-infrastruktury a tento program běží zdá se kontinuálně nehledě na změny v politickém vedení.
Již při východu z hlavního nádraží to vypadá že tady něco nehraje.
V cyklopruzích se člověk cítí bezpečně i na relativně úzké silnici.
Aby cyklostezka objížděla zastávku, to jsem zatím viděl jen v zahraničí…
Obrubníků a různých překážek v jízdě je minumum, vše pěkně navazuje, průjezdné jsou i domy (Krajský úřad).
Ve středu města je příjemná a velká pěší zóna samozřejmě s povolením pro jízdu cyklistů a se spoustou příslušného mobiliáře, kaváren…
Velkou devízou města je líně tekoucí Labe a cyklostezky kolem něj
Škoda že v jinak pěkném novém parku Na Špici není okruh trochu delší.
Kola jsou v Pardubicích spíše účelná, krádežím odolná, ale dobře udržovaná.
Ale dají se najít i promyšlenější kousky.
Nebo se na kole přímo pustit do podnikání.
Obrovské parkoviště pod Albertem a jeho naleštěná betonová podlaha přímo vybízí k vylepšení umění Skidu (ještě tak mít ale festku).
Brána již zaniklého Pardubického velodromu, kterou chce město zbourat.
Organizovaná cyklistika pokračuje v Pardubicích dál, třeba na téhle trialové dráze.
Sídliště Dukla (asi bývalá kasárna) působilo velmi příjemným dojmem.
Počítadlo iniciativy ParduBike, fungovalo…
Celkově jsem měl z poježdění v Pardubicích dobrý pocit i při dopravní špičce. Nikde nebyli vidět žádní policajti (naštěstí jsem nenarazil na tohohle). Chodci a automobilisté byli příjemní, nikde jsem se nesetkal s nějakým pořváváním na mou osobu.
V Pardubicích je logicky spousta obchodů s koly a servisů, za zmínku stojí svémopocná cyklodílna, stejně jako celá iniciativa věnující se rozvoji cyklo-infrastruktury zdola.
Jako zvláštní řešení považuju některé cyklojednosměrky, do nichž se mi pravidelně dařilo najíždět v protisměru. Po celou dobu mých dvou dní v Pardubicích vál západní vítr, takže občas trochu vadil nepříjemný odér z Parama. Palec dolů patří Českým Drahám, které soustavně zvyšují ceny přepravy jízdních kol a bicykl nově považují dokonce za zavazadlo.
ujeto: 52 km (za dvě odpoledne)
incidenty: 0
doporučuji: Zlatá štika, Pivovar Pernštejn
nedoporučuji: Steak Station
15 reakcí na Města na kole – Pardubice